Elukoht ja rahvastik

18.03.20
NB!

Alates 19. märtsist 2020 saavad kõik lapsevanemad registreerida oma lapse sünni ise uue teenuse abil Rahvastikuregistri leheküljel: https://www.rahvastikuregister.ee (peamenüüs "Perekond" ja valik "Sünni registreerimine").  Eesti.ee lehel teenus ei tööta. Loe edasi

 

 

 

Siin loetletud dokumendivormid palume esitada Otepää Vallavalitsuse kantseleisse, aadressil Lipuväljak 13 Otepää. Antud toimingutega tegeleb sekretär (tel. 766 4805).

Oma elukohaandmete õigsust saab kontrollida veebilehel www.eesti.ee valides „kodanikuportaali sisenemine" ja tuvastada isik ID-kaardi või internetipanga paroolidega.
 

Otepää elanikuks registreerimine
Eesti.ee portaalis - logi sisse ID-kaardi või Mobiil-IDga ning esita elukohateate avaldus.
E-mailiga -  saada digitaalselt allkirjastatud elukohateate avaldus vald@otepaa.ee
Posti teel - prindi välja elukohateate avaldus, täida see ning saada aadressil Otepää vallavalitsus, Lipuväljak 13, 67405, Otepää.
Otepää vallavalitsuses (Lipuväljak 13) - täida sekretäri juures elukohateate avaldus tööpäeviti kella 8-17 (lõuna 12.00-12.30) ja reedel kell 8-14. 
 
 

Surma registreerimine
01.07.2019 muutus Eestis surma registreerimise kord. Tervishoiuteenuse osutaja ehk arst vormistab surmateatise paberdokumendi asemel elektroonselt, edastab surma kohta info rahvastikuregistrisse ning surm registreeritakse seal automaatselt. Lahkunu lähedastel ei ole vaja enam perekonnaseisuasutuses (kohalikus omavalitsuses) surma registreerida. Esmase surmatõendi väljastab tervishoiuteenuse osutaja. Surmatõendi olemasolu on vajalik matmistoimingute korraldamiseks.

Sünni registreerimine
Millest alustada ? Tulge kohale Lipuväljak 13, Otepää, Otepää Vallavalitsus.
Lapse sünni registreerimiseks esitage vallavalitsusele sünni registreerimise avaldus ühe kuu jooksul lapse sündimise päevast arvates. Vallavalitsus registreerib sünni seitsme tööpäeva jooksul sünni registreerimise avalduse saamise päevast arvates.
Sünni registreerimiseks vajalikud dokumendid:
* avaldajate isikut tõendavad dokumendid.
Vallavalitsusel on seadusest tulenevatel juhtudel õigus nõuda ka muid sünnikande tegemiseks vajaminevaid andmeid tõendavaid dokumente ( näit. vanemate abieludokument). Avaldused ja kõik dokumendid esitada vallavalitsusele eesti keeles. Võõrkeelsed dokumendid esitatakse vallavalitsusele koos notari, konsulaarametniku või vandetõlgi kinnitatud tõlkega.
Kui sündi registreerib üks vanematest, siis peab kaasas olema teise vanema avaldus lapse nime soovist.
Sünni registreerimisel koostatakse sünnikanne ja sünni tõendamiseks väljastatakse avaldajaile soovi korral kinnitatud sünnitõend. Sünnitõendi esmakordsel väljastamisel riigilõivu ei võeta.

 

Toimetaja: MONIKA OTROKOVA