« Tagasi

Postiteenuse osutamine eriolukorra ajal

Eesti Post osutab eriolukorra ajal postiteenust postkontorites ning iseteeninduskanalites; ajaleht ja kiri jõuavad postkastidesse nagu ikka. Muudatusena on alates 17. märtsist on ajutiselt suletud kõik postipunktid kuni eriolukorra lõppemiseni.

Postipunkt on postiasutus, kus postiteenuseid vahendab näiteks külapood või raamatukogu.

„Jätkame eriolukorra ajal postiteenuse osutamist ainult nendes kanalites, kus saame ise tagada kõikide erakorraliste nõuete täitmise," ütles Eesti Posti teeninduskanalite üksuse juht Eve Vuks. „Samuti vähendab postiteenuse ajutine peatamine postipunktides inimkontaktide arvu sealse töötaja jaoks, kes oma põhitöö tõttu niikuinii klientidega kontaktis on."

Siin vallas osutab kuni 1.maini 2020 postiteenuseid:

  • Otepää postkontor

Lähimad pakiautomaadid:

  • Otepää Maxima pakiautomaat

Kuni 1.maini on ajutiselt suletud:

  • Puka postipunkt
  • Sangaste postipunkt

Inimkontaktide vähendamiseks postkontorites palub Eesti Post klientidel võimalusel eelistada iseteeninduskanaleid – e-poodi, kus saab postmargid ja ümbrikud tellida endale koju postkasti ning pakkide saatmiseks ja kättesaamiseks pakiautomaate.

Ühtlasi palub ettevõte võimalusel maksta klientidel postkontoris pangakaardiga.

Kõik postipunktidesse minema pidavad saadetised suunatakse maakonnakeskuse postkontorisse või pakiautomaati.

Igal kliendil on võimalik saadetis ka ise pakiautomaati suunata (suunamine on tasuta)  või postikulleriga koju tellida, kus see kokkuleppel kliendiga kontaktivabalt edastatakse. Seda saab teha Omniva klienditeeninduse kaudu. Samuti on võimalik saadetiste hoiutähtaegasid tasuta pikendada nii postkontoris kui ka pakiautomaadis, et minna saadetisele järele endale sobivamal ajal.

Omniva pakiautomaadid asuvad õues, kus nakatumise risk on madalam. Pakiautomaatide puutetundlikke ekraane puhastatakse pidevalt, kuid neid saab kasutada ka nii, et klient ei pea ühiskasutatavate pindadega füüsiliselt kokku puutuma. Omniva pakiautomaadi ekraan on kasutatav kinnastega ning kauba tasumisel on võimalik kõikides automaatides kasutada kontaktivaba viipemakset.


Kriisireguleerimine ja valmisolek

Kriisireguleerimine hõlmab hädaolukordade ennetamist, nendeks valmistumist, hädaolukordade lahendamist ja tagajärgede leevendamist ning elutähtsate teenuste toimepidevuse tagamist. Hädaolukorra all mõistetakse sündmust või sündmuste ahelat, mis ohustab paljude inimeste elu, tervist, põhjustab suure varalise kahju, suure keskkonnakahju või tõsiseid ja ulatuslikke häireid elutähtsa teenuse toimepidevuses.

Kriisireguleerimise, sealhulgas hädaolukorraks valmistumise ja hädaolukorra lahendamise õiguslikud alused on sätestatud hädaolukorra seaduses.

Otepää vallas on moodustatud valla kriisikomisjon, kuhu kuuluvad lisaks valla töötajatele ka jõustruktuuride jt esindajad. Kriisikomisjoni ülesanne on korraldada hädaolukordades valmisolekuks ja kriisiolukordade lahendamiseks vajalikke tegevusi.

 

Otepää valla kriisikomisjoni koosseis:

Nimi Amet
Jaanus Barkala
Vallavanem (komisjoni esimees)
Kajar Lepik
Abivallavanem (komisjoni aseesimees)
Rein Pullerits
Vallavolikogu esimees
Jaak Grünberg Majandusteenistuse juhataja
Kadri Sommer Sotsiaalteenistuse juhataja
Monika Otrokova Kommunikatsioonijuht
Andres Arike SA Otepää Tervisekeskus juhataja
Jüri Teder AS Otepää Veevärk juhataja
Get Tasang
Nooremleitnant
Õhuseiredivisjon
Tõika RPo ülem
Sander Karu
Piirkonnapolitseinik
PPA Lõuna prefektuur Kagu PJ
Gehrt Kompus
Komandopealik
Otepää PK
Päästeameti Lõuna Päästekeskus
Esmar Naruski Eritehnik OÜ juhataja, Otepää kaitseliitlane

 

Komisjoni e-posti list: kriisikomisjon@otepaa.ee 


Otepää valla kriisikomisjoni põhimäärus. Otepää Vallavalitsuse 18.06.2018 määrus nr 5

 

Otepää valla kriisikomisjoni moodustamine. Vallavanema 02.03.2020 käskkiri nr 1

Otepää valla kriisikomisjoni moodustamine. Vallavanema 07.04.2020 käskkiri nr 2