« Tagasi

Avati tasuta üle-eestiline hambaravi nõuandeliin

Hambakliinikud on avanud koostöös haigekassaga üleriigilise nõuandeliini numbriga 677 6822, et pakkuda esmast nõu ja tuge erinevate hambamurede korral. 

Telefonile vastavad hambaarstid, liin on avatud esmaspäevast reedeni kella 9-17 ning helistamine on kõikidele abivajajatele tasuta.

Koroonaviiruse leviku piiramiseks on plaaniline ravi peatatud paljudes hambakliinikutes üle Eesti: avatud on üksikud kliinikud, kus pakutakse vältimatut esmaabi. Suurema osa inimeste hambamured küll esmaabi ei vaja, kuid põhjustavad siiski ebamugavust või vaevusi. Seega vajavad inimesed kiiret nõu, kuidas end ise aidata ja professionaalset konsultatsiooni hindamaks, kas esmaabi on vajalik.

"Nõudlus nõuandeliini järele on selge, seda kinnitab ainuüksi meie kliinikute poole pöörduvate patsientide suur arv. Meie eesmärk on, et raskes situatsioonis ei jääks ükski patsient ilma vajaliku nõu ja infota, sõltumata sellest, kas ta saab oma tavapärase arstiga ühendust või mitte," selgitas Unimed Ülemiste kliiniku ravijuht ja hambaarst doktor Ehtel Sepp nõuandeliini vajalikkust.

 

Tegemist on telefonikonsultatsiooniga, kus hambaarst selgitab välja patsiendi mure ja annab suuniseid olukorra leevendamiseks. Näiteks apteegist sobivate vahendite soovitamine või puhastusvõtete õpetamine, vajadusel põletiku vastu retsepti kirjutamine. See on ka oluline kanal, et teha kindlaks väga ohtlikud ja esmaabi vajavad seisundid. Nii on võimalik inimesed kiiremas korras mõnda avatud esmaabikliinikusse suunata.

Unimed Järve kliiniku juht Katrin Tamsar tõdeb igapäevaselt kliinikusse jõudvaid küsimusi analüüsides, et teinekord on võimalik kergem mure lahendada ainult telefonikõnega. „Ilma füüsilise vastuvõtuta on võimalik palju ära teha ja ennetada edasisi murekohti. Vahel piisab ka arsti julgustavatest sõnadest ja professionaalsetest juhistest, kuidas inimene saab kodustes tingimustes end ise aidata."

Vältimatut ja esmaabi pakuvad teiste seas Tartus Tartu Ülikooli kliinikum ja Unimed Tartu kliinik, Põlvas Lõuna-Eesti kliinik ning Võrus Lõuna-Eesti kliinik.

 


Kriisireguleerimine ja valmisolek

Kriisireguleerimine hõlmab hädaolukordade ennetamist, nendeks valmistumist, hädaolukordade lahendamist ja tagajärgede leevendamist ning elutähtsate teenuste toimepidevuse tagamist. Hädaolukorra all mõistetakse sündmust või sündmuste ahelat, mis ohustab paljude inimeste elu, tervist, põhjustab suure varalise kahju, suure keskkonnakahju või tõsiseid ja ulatuslikke häireid elutähtsa teenuse toimepidevuses.

Kriisireguleerimise, sealhulgas hädaolukorraks valmistumise ja hädaolukorra lahendamise õiguslikud alused on sätestatud hädaolukorra seaduses.

Otepää vallas on moodustatud valla kriisikomisjon, kuhu kuuluvad lisaks valla töötajatele ka jõustruktuuride jt esindajad. Kriisikomisjoni ülesanne on korraldada hädaolukordades valmisolekuks ja kriisiolukordade lahendamiseks vajalikke tegevusi.

 

Otepää valla kriisikomisjoni koosseis:

Nimi Amet
Jaanus Barkala
Vallavanem (komisjoni esimees)
Kajar Lepik
Abivallavanem (komisjoni aseesimees)
Rein Pullerits
Vallavolikogu esimees
Jaak Grünberg Majandusteenistuse juhataja
Kadri Sommer Sotsiaalteenistuse juhataja
Monika Otrokova Kommunikatsioonijuht
Andres Arike SA Otepää Tervisekeskus juhataja
Jüri Teder AS Otepää Veevärk juhataja
Get Tasang
Nooremleitnant
Õhuseiredivisjon
Tõika RPo ülem
Sander Karu
Piirkonnapolitseinik
PPA Lõuna prefektuur Kagu PJ
Gehrt Kompus
Komandopealik
Otepää PK
Päästeameti Lõuna Päästekeskus
Esmar Naruski Eritehnik OÜ juhataja, Otepää kaitseliitlane

 

Komisjoni e-posti list: kriisikomisjon@otepaa.ee 


Otepää valla kriisikomisjoni põhimäärus. Otepää Vallavalitsuse 18.06.2018 määrus nr 5

 

Otepää valla kriisikomisjoni moodustamine. Vallavanema 02.03.2020 käskkiri nr 1

Otepää valla kriisikomisjoni moodustamine. Vallavanema 07.04.2020 käskkiri nr 2